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  • 15.11.2020 · 10:59

Automobilista 2: Version 1.0.5.5 mit Nordschleife, besserer AI und Physik

Für die PC-Rennsimulation ist das Update auf Version 1.0.5.5 erschienen, dieses fügt die Nürburgring-Nordschleife hinzu und enthält weitere Verbesserungen - alle Infos plus Gameplayvideo auf der Nordschleife

(MST/Speedmaniacs.de) - Auf die Version 1.0.5.1 von Automobilista 2 folgt die Version 1.0.5.5. Das Update wird jetzt via Steam verteilt und fügt dem Nürburgring-Streckenpaket die Nordschleife hinzu. Damit endet auch die bisher kostenlose Testgelegenheit der GP-Strecke.

Automobilista 2

Die Nordschleife ist nun auch im Nürburgring-Streckenpaket enthalten Zoom

Als Vorgeschmack hat Reiza Studios ein 10 Minuten langes Nordschleife-Gameplayvideo veröffentlicht das die GT3-Fahrzeuge bei zunächst trockenen, später nassen Bedingungen im Rennen zeigt.

Was hat V1.0.5.5 sonst noch zu bieten? Zum Beispiel weitere Überarbeitungen der AI, Physik und Force Feedback. Zudem wurden bei einzelnen Strecken und Fahrzeugen Nachbesserungen vorgenommen. Auf Grund der Physikmodifikationen bei den GT3-/GT4-Wagen ist laut Entwicklerstudio ein Reset der FahrzeugSet-ups erforderlich.

Ohne dabei die eigenen Einstellungen zu verlieren, lässt sich dies im Set-up-Menü über "Reset to Default" bei der Auswahl eines der neuen GT3-/GT4-Fahrzeuge die mit V1.0.5.0 dem Spiel hinzugefügt wurden bewerkstelligen.

Abschließend informiert Reiza Studios die AMS2-Besitzer noch, dass das nächste reguläre Update für das Monatsende geplant ist und dann Streckenvarianten bei denen der moderne GP-Kurs und die Nordschleife miteinander kombiniert werden auf dem Programm stehen. Eine historische Version des Nürburgrings soll 2021 das Add-on ergänzen und wird dann allen Käufern ohne zusätzliche Kosten zur Verfügung gestellt.

Automobilista 2 - V1.0.5.5-Changelog:
CONTENT
-Added Nürburgring Nordschleife layout *Part of the Nurburgring DLC Pack (Steam Store Page for standalone DLC should be available soon)

GENERAL
-Fixed reverse grid in Championship mode

UI and HUD
-Added Vehicle Selection filters
-Fixed track image anchors on lobby details page
-Fixed 'Left Monitor Bezel Width Right' input
-Added Credits screen to UI
-Fixed various missing / incorrect filters for cars and tracks

PHYSICS and FFB
-Fixed coordinate conversion when reading SETA contact patch offset
-Fixed curbs pulling inverse way on cars where steering arms are "behind" steering axis.
-Fixed minor road noise confribution being partially unequally handled on front right wheel
-Fixed issues with Mini FFB using new profile
-Adjusted tire treads for additional longitudinal slip in GT / Stock Car / Prototype tires and adjusted load damping to minimise hysteresis
-Adjusted tire treads for adittional longitudinal slip in rain race tires
-Corrected front tire tread width in GT / Prototypes (305mm / 315mm)
-Adjusted default diff settings and roll bar values for Porsches
-Revised low rev band torque curves and suspension rates for GT cars
-Adjusted Porsche Cayman suspension travel and helper spring deflection length
-Fixed error in main driveline syntax (potentially improves rear differential functionality)
-Corrected Porsche Cup engine power figures to latest specifications; adjusted FFB Max force and CoG height
-Reduced engine inertia in GT3/GT4 cars
-Slightly increased engine inertia for Group A cars
-Reduced engine inertia and spring rate range for Metalmoro MRX (all variants)
-Various weight and engine power adjustments for better BoP accross GT3 / GT4 classes
-Further revised suspension rates on all GT3 / GT4 cars
-Fixed Mercedes AMG GT3 camber range for front wheels
-Minor adjustment to StockCar 2020 CoG height and aero
-Copa Fusca FFB Max force and raised stactic ride height by 1cm
-Reduced F-Reiza FFB max force

AI
-Further improvements to AI Lateral player avoidance and line selection when side-by-side with players
-Improved AI player avoidance in situations where more than one player is present (MP)
-AI callibration pass for GT / Stock / Prototypes
-Adjusted AI lateral movement smoothing values to minimise aggressive weaving in some types of cars
-Reduced aggression scalars for tintop series

AUDIO
-Porsche GT3-R: Set tranny whine to cutoff sound in neutral; fixed missing onboard sound for AI cars and in replays
-Fixed McLaren 570S GT4 missing sound in Chase view.
-Increased bottoming sound effect for GT3s and GT4s

TRACKS
-Velo Citta: Rebuilt pitlane triggers and adjusted far corridors in pit lane at U-turn (remove corridor over lap, possible source for pit lane DQ issue) calibrated some brake marker spacing/distance (dynamic/static road line markings); Minor performance pass
-Imola: added DRS zones triggers as per latest GP configuration
-Added drone animations to Velocittá, Velopark, VIR
-Fixed rain blockers at VIR
-Adjusted Nurburgring GP TV cameras

VEHICLES
-McLaren 720S GT3: added five new liveries; fixed collision mesh bug; Added cockpit vibrations, dirt / damage effects + dangling damaged parts
-Mclaren 570S GT4: Added dirt / damage effects, dangling damaged parts + new colliders + carbon material fix + carbon material UV mapping fix + mesh changes (Rear bumper/lights); Adjusted cockpit POV so it doesnt clip driver model
-Camaro GT4R - Corrected samll sidewindow material
-Fixed Porsche Cup 4.0 rear tire dimensions
-Added damage, dangling parts and dirt map for Fusca (all variants)

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