• 24.05.2021 10:09

rFactor 2: Viele Verbesserungen und Korrekturen im neuen Haupt-Build

Für rFactor 2-Simracer steht ein neues Build bereit das viele neue und verbesserte Funktionen, Korrekturen und Änderungen enthält die das Erlebnis innerhalb der Simulation weiter steigern sollen

(MST/Speedmaniacs.de) - Am Mittwoch hat Studio 397 das neue Haupt-Build von rFactor 2 via Steam freigegeben welches mit neuen und verbesserten Funktionen, Korrekturen und Änderungen aufwartet. Eine der Neuerungen ist die Möglichkeit die Fahrzeugscheinwerfer und Scheibenwischer automatisch von der Software in Abhängigkeit zu den Bedingungen aktivieren zu lassen.

Titel-Bild zur News: rFactor 2

Für rF2-Piloten gibt es ein neues Haupt-Build Zoom

"Wenn die Scheibenwischer auf 'Auto' eingestellt sind, erkennt die Simulation, wenn es zu regnen beginnt und schaltet die Scheibenwischer ein. Natürlich können diese Funktionen auch manuell vom Spieler ausgelöst werden. Sollte ein Spieler weder Licht noch Scheibenwischer seinem Controller zugewiesen haben, erkennt rFactor 2 diese Tatsache und wendet die Automatisierungsroutine selbst an. Dadurch kann es nicht mehr passieren, dass Spieler die vergessen haben ihrem Controller die Funktion für die Scheinwerfer zuzuweisen, vom Rennen disqualifiziert werden wenn es auf der Strecke dunkel wird."

Des Weiteren wurde im Bereich Grafik daran gearbeitet die Darstellung auch unter extremen Bedingungen realistisch abzubilden. Hierfür hat das Entwicklungsteam die automatische Belichtung überarbeitet, damit diese unter verschiedenen Bedingungen weniger "springt" und führt diese für die Cockpit-Kameras in rFactor 2 ein. Die Art wie die Sunflare-Effekte eingesetzt werden, hat man ebenfalls verfeinert und die Effekte besser für die vielen verschiedenen Tageszeiten und Wetterbedingungena bgestimmt, um ein realistisches Ergebnis zu erhalten.

"Wir haben darauf geachtet, wie Sonnenflecken in verschiedenen Sichtfeldkonfigurationen, die von unserer Community verwendet werden, dargestellt werden. Außerdem haben wir zusätzliche Arbeit investiert, um sicherzustellen, dass die Übergänge in und aus der Blendung richtig wiedergegeben werden, wie dies im wirklichen Leben aussehen würde, wodurch die Immersion und das visuelle Erlebnis des Effekts und insgesamt das Verhalten von rFactor 2 in Situationen mit starker Blendung auf der Rennstrecke verbessert wird."

rFactor 2 - Mai-Build 19.05.2021:
General
-Added SteamID of each client to race results logs generated by a Dedicated Server
-Fix issue with Attack Mode overlay information not correctly resetting.
-Stopped AI playing wipers when in Garage
-Added automatic headlight and wiper settings for player.
-These show as an extra step in the key toggles (Headlights: Off / Auto / On) or (Wipers: Off / Auto / Slow / Fast)
-Skip Auto option when the setting is disabled
-Added a message about windscreen wiper state to the message centre. Don't show a message if the vehicle does not have wipers.
-Auto Headlights and Windscreen Wipers are forced on if no key is assigned?
-Fixed issue where automatic gears would require a false top gear to correctly downshift for some vehicles
-Report steam branch and build number on startup

HUD
-Fixed spacing for weather info in HUD

Graphics
-Renamed Anti-Aliasing options to show the amount of MSAA applied.
-Adjust Sunflare strength so that they work with different field of views
-Added a blend out at screen edge to smooth transition of Sunflare going off screen.
-Fixed an issue where a texture sampler would not set correctly
-Fixed an issue that DigitalFlags would behave as Marshals online
-Reworked Auto Exposure to reduce the calculated exposure "bouncing? around in different conditions
-Enabled Auto Exposure in Cockpit Cameras
-Fixed Water not rendering on TV Screens
-Removed GPU V-Sync option from Graphics Configuration settings
-Updated Environment Reflection Settings
-Low/Medium/High/Ultra settings which increase refresh rate and resolution.
-Ambient light probes now allow for more advanced blending options
-Fixed stuttering on Replay Monitor screen.

UI
-Added sector and lap timing to full screen replay bar.
-Updated the styling and alignment of the full screen replay bar.
-Fixed UI stopping updating when clicking repeatedly on the track map in the event screen.
-Corrected the display of FXAA to On/Off
-Fixed the units to seconds for displaying Transparent Trainer Lead Timer
-Fixed the display units for Low Speed Information to show a percentage
-Fixed race countdown not always showing for a multiplayer race.
-Fixed showing the maximum time for a single player race before the race start.
-Improved formatting of time durations.
-Fixed issue where RealRoad setting was carried over from previous track selection in session Set-up screen
-Fixed an issue where some tracks would not show in game due to having packed SCN files which were not valid track layouts
-Added Auto Blip, Auto Lift, Hold Brakes, Hold Clutch, Repeat Shifts, Start Engine, Auto Wipers and Auto Headlight settings to difficulty screen

Modding
-Fixed some minor issues with sample ModDev content
-Added pop up (mod dev and scene viewer only) / logging to paths where the RRBIN file fails to load
-Force an update after loading RRBIN in scene viewer or moddev so that it shows correctly straight away.
-Updated default RRBIN filename scene viewer / moddev tweakbar rollout
-Set-up a stable and beta version of Max Plugins 2021. Stable is the last fully tested internally. Beta is built to the absolute latest code.
-The new Public build is available on the standard release branch of rFactor 2 within Steam (Betas - None).

Players can chose to opt into this build version by right-clicking on rFactor 2 in the Steam Library list, selecting options - betas - none from the drop-down list.

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