• 22.11.2020 12:19

rFactor 2: 64-bit-Version only, neue UI und Circuit de Spa-Francorchamps

Studio 397 macht Ernst und stellt die 32-bit-Version von rFactor 2 ein; mit der Aktualisierung für das November-Build gehen noch weitere Änderungen einher und mit dem Circuit de Spa-Francorchamps steht eine neue Rennstrecke zur Verfügung

(MST/Speedmaniacs.de) - Angekündigt hatte Studio 397 den Schritt die Unterstützung der 32-bit-Version von rFactor 2 zu beenden bereits vor längerer Zeit. Mit dem am Mittwoch erfolgten Update für das November-Build machen die Entwickler nun Ernst. Gleichzeitig hat man die neue Benutzeroberfläche als öffentliche Beta ausgerollt, behebt eine Reihe von Fehlern und unterstützt nun wieder die so genannten "god rays", mit denen die Grafik noch realistischer aussieht.

Titel-Bild zur News: rFactor 2

Die Rennstrecke Spa ist nun auch für rFactor 2 verfügbar Zoom

"Dieses neue Update enthält eine Reihe wichtiger Änderungen und markiert die Einstellung der 32-Bit-Unterstützung für rFactor 2. Alle Spieler sollten sicherstellen, dass sie künftig auf den 64-Bit-Build der Simulation migrieren. Darüber hinaus wird dringend empfohlen, dass Spieler jetzt in rFactor 2 auf die neue Benutzeroberfläche umsteigen, um die verschiedenen neuen Funktionen und Optimierungen der Software optimal nutzen zu können.

Ein weiterer wichtiger Neuzugang in diesem Build ist die Aufnahme eines flachen Desktop-Spiegels in den VR-Modus. Für Spieler die Virtual Reality-Headsets verwenden aber außerhalb ihres Geräts durch die Spielmenüs navigieren möchten wurde der neue VR-Flat-Desktop-Spiegelmodus hinzugefügt der einige nützliche Funktionsvorteile bieten sollte. Bitte beachtet, dass dieses Feature nur in der neuen Benutzeroberfläche zur Verfügung steht."

Simracer finden darüber hinaus im Steam-Store den Circuit de Spa-Francorchamps. Die belgische Rennstrecke wurde mit Hilfe des Laserscanverfahrens für rFactor 2 erstellt und kann für 8,99 EUR erworben werden. Einen Eindruck von der Detailumsetzung vermitteln die Screenshots und der 1:54 Minuten lange Circuit de Spa-Francorchamps-Trailer.

rFactor 2 - Build 1.1122-Update:
Old UI (opt-out)
Client build ID: 5842885
Dedicated server build ID: 5842895

New UI (public_beta)
Client build ID: 5848835

-Removed the 32 bits builds, we are now officially 64 bit only. To ease the transition, we have left some 32 bit utilities in their usual locations for this build only. Please migrate and report any issues you might have.
Note: there is a known issue that the ModMgr.exe inside Bin64 folder on SteamCMD dedicated server distributions may crash when toggling certain settings. Please use ModMgr.exe inside Bin32 folder for now.

-Changed the way the new UI gets rendered, making it smooth even when the back-end is busy.
-Fixed several memory leaks and a possible crash on changing graphics settings in-game.
-Ensured that when a user is entering text in a text field, keys he/she presses don't accidentally trigger other controls.
-Fixed the mouse cursor from going missing when pressing ESC in VR after driving the car.
-Fixed an issue where sometimes when restarting or forwarding sessions, the UI would not (re)appear after that transition.
-Fixed several aspect-ratio related rendering issues with the new UI.
-Fixed the new UI being one pixel too wide and too high on triples.
-Added new VR flat desktop mirror. Please note this is only available in the new UI on the public_beta branch.
Controller profiles
-Simagic M10 new profile added.
-VRS Direct Force Pro corrected typo in controller profile.
-Re-enabled and Improved Sun God Rays / Light Flare settings (requires PostFX enabled, mostly only visible when the sun is occluded slightly)
-Tweaks to Air Pollution colour blending and params
-Corrected Moon Brightness
-Reviewed various lighting parameters
-Moved "Atmospherics? section for Track Weather file (.WET) to Track Game Database file (.GDB)
-Added option for static mappers to disable omni lights
-Fixed auto static mapper assignment, so Static01 mapper is auto assigned only. (prevent mappers for specific situations being auto assigned to assets)
-Fixes for issues with No Rain Zones including when falling back to bounding box, and sorting issues with the currently rendered no rain zones.
-Fixed an issue where reflections would stop updating after rejoining track
-Fix for track side cameras not always showing the correct number of objects
-Updated PBR track shaders to make use of new sampler methods to allow for more textures to be used.
-Fixed an issue where DXT1 and DXT5 textures would not sample sRGB when they should when using new sampler method (This was an issue on the Road Shader only previously)
-Fixed a rare issue causing texture animations to stop working

IBL Road and IBL Curb:
-Added ability to use a second normal map (overlay on road, switch on curbs)
-Tweaked Groove Blending logic (This may result in more noticeable dust, you may wish to tone this down in your Road Details Map)
-Updated default settings for Groove and Dust IBL Standard
-Fixed some issues with the Detail Map

IBL Standard and Blend
-Added option to use detail map as an alpha masked decal IBL Standard Blend
-Added the option to use a detail map with the same logic as IBL Standard
-Removed Multiply Square albedo blending mode, since this can be achieved by saving the texture in the correct format.

IBL Terrain:
--Added the ability to set per Albedo strengths for Pattern map
--Added an optional splatter overlay map, which applies alpha to specular mask
--Added Albedo Tinting to Specular on Terrain Shaders

IBL Vegetation
--Added a new Vegetation Specific shader, which contains only appropriate logic from IBL Standard
--Added Specular Tinting with a static colour in the Vegetation Shader.

Neueste Kommentare