• 04.02.2024 10:21

Automobilista 2: V1.5.5.5 ist live, neuer langfristiger Entwicklungszyklus startet

Reiza Studios stellt mit V1.5.5.5, vorbehaltlich eines weiteren Hotfix-Updates, die letzten V1.5.X-Verbesserungen bereit und schwenkt auf einen langfristiger angelegten Entwicklungszyklus um

(MST/Speedmaniacs.de) - Nachdem Reiza Studios wenige Stunden vorher ein weiteres Update für Automobilista 2 angekündigt hatte, wurde am Samstag die Version 1.5.5.5 bereitgestellt. Dabei handelt es sich um das finale Update des Le Mans-Entwicklungszyklus mit dem alle Arbeiten hinsichtlich der grafischen Gestaltung und Streckenrandobjekte abgeschlossen werden.

Titel-Bild zur News: Automobilista 2

In AMS2 kann auch auf der Le Mans-Strecke gefahren werden Zoom

Gleiches gilt für die V1.5.X-Physikentwicklungen. Mit dem Update erfolgen außerdem weitere Überarbeitungen bei der KI, deren Verhalten nicht nur untereinander sondern auch im direkten Kampf mit den Spielern spürbar verbessert wurde.

Vorbehaltlich eines notwendig werdenden Hotfix-Updates, markiert V1.5.5.5 nach offiziellen Angaben vorläufig das Ende der regulären Aktualisierungen für AMS2 bevor in ein paar Monaten eine neue Major-Version bereitgestellt werden kann.

Den Wechsel auf einen langfristiger angelegten Entwicklungszyklus hatte Renato Simioni bereits in der Vergangenheit mehrfach angedeutet. Anfang des Jahres hatte der Brasilianer bestätigt, dass Automobilista 2 auch 2024 und voraussichtlich 2025 mit Updates und Spielinhalten versorgt wird und einen Überblick gegeben woran man in der nächsten Zeit arbeiten wird.

Automobilista 2 - V1.5.5.5-Changelog:
GENERAL
-Implemented local blue flag for track flag panels in live play
-Fixed Safety-Car being loaded in events with flag rules disabled
-Fixed FCY options being enabled when flag rules are disabled; Added warning to user if their flag rules setting change would introduce a scheduled FCY
-Trackside vehicle beacon lights will now flick on when there is a full course yellow
-Fixed issue with the 'Get closer to your lead' timer wouldn't work for the race leader during full course yellow; Display the remaining time allowed to catch the car ahead during full course yellow sooner
-Fixed engine always being stopped during pit stops
-Changed Max Visible Vehicles algorithm to use lap distance distance and weight towards other vehicles in the pits when viewed vehicle is in the pits and vice versa

UI and HUD
-Added missing translations for Scheduled Full Course Yellow setting and correct hide it when disabled by rules setting
-Added event preset for Endurance Brasil 2023

PHYSICS
-Minor tire tread adjustments to Caddilac DPi, P1 (both gens), P2, P3, P4, GTE, GT3 (both gens), GT Open, Porsche Cup, F-Trainers (both), GT Classics, Copa Classics, Lancer Cup, F-Inter, F-Ultimate Gen1, Group A, Group C, BMW Procar, Stock Opala 1986, Stock Omega 1999, Caterhams (Supersport, Superlight and 620R), Hypercars, Supercars
-Revised FFB for F-Ultimate (both gens), F-Reiza, P1 (both gens), P2, P3, P4, Stock Car Brasil 2019-2023, BMW M1 Procar, GT Classics, Group A, Aussie Racing Camaro
-Minor aero adjustments to LD variants of Group C and GT1 cars (lower drag and slightly more drag lift leading to more accurate top speeds and overall performance)
-Adjusted effects of drafting for both player and AI ( generally draft is more powerful than before)
-Adjusted dirty air effects to compensate increased overall draft effects (overall still more perceptible turbulence than before)

AI
-Added track-specific logic to narrowing AI corridors
-AI corridor narrowing is now disabled for AI immediately behind player and for AI going through lapped traffic
-Adjusted dirty air effects to compensate increased overall draft effects (overall still more perceptible turbulence than before)
-Reduced effect of water saturation on AI grip levels
-Reduced AI simplified peak slip angles for all modern slicks
-Slightly increased AI pull urgent out rate and speed thresholds while running off the ideal racing line
-Revised all AI tires to reduce front / rear grip split (for cars with larger rear tires) to reduce high speed understeer issues and general AI -advantages in traction (especially rain)
-Further AI brake usage adjustments to LMDh, P1 (both gens), GTE, BMW Procar
-AI calibration pass for BMW Procar, F-Trainers (both), GTE, Hypercars, P1 (both gens), P3, P4
-Daytona: Disabled AI speed boost at the bus stop chicane which could occasionally contribute to AI losing control there
-Barcelona 1991: Recalculated corridors (ahould fix AI drivers stopping on track when retiring)

TRACKS
-Le Mans: Added seasonal meshes roadsigns; Adjusted arrow signs; general mapping/blending corrections; Added remaining buildings and TSOs; Adjusted -static objects; Further LOD tuning; Further trackside camera adjustments
-Added 3D trees to Monza (all versions)
-Added track flag panels to Jerez and Cascais
-Fontana: Reverted trackside cameras adjusted for Gil de Ferran tribute back to modern cameras

Neueste Kommentare

Games-Newsletter

Abonnieren Sie jetzt den kostenlosen täglichen und/oder wöchentlichen Games-Newsletter von Motorsport-Total.com!

Folgen Sie uns!

Folge uns auf Facebook

Werde jetzt Teil der großen Community von Motorsport-Total.com auf Facebook, diskutiere mit tausenden Fans über den Motorsport und bleibe auf dem Laufenden!

Folge uns auf Instagram

Folge uns jetzt auf Instagram und erlebe die schönsten und emotionalsten Momente im Motorsport zusammen mit anderen Fans aus der ganzen Welt