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  • 30.08.2020 · 11:27

Automobilista 2: V1.0.2.5 mit kostenlosem Rennwagen, Verbesserungen und neue Premium-DLC

Reiza Studios stellt die dritte große Aktualisierung für Automobilista 2 bereit. Hier gibt es die Infos zur Version 1.0.2.5 sowie zu einem neuen Premium Track Pack und besonderen Bundle-Angebot

(MST/Speedmaniacs.de) - Anfang der Woche hat Reiza Studios für Automobilista 2 das dritte reguläre Update veröffentlicht und seine PC-Rennsimulation auf V1.0.2.5 gepatcht. Mit der Aktualisierung kommen alle Spieler in den Genuss des McLaren MP4/12. Besitzer der Streckenerweiterung Silverstone können nun die Version von 1975 ohne Schikane sowie das National- und International-Layout der Jahre 2001 und 2020 verwenden.

Automobilista 2

Der McLaren MP4/12 kann in Automobilista 2 gefahren werden Zoom

Mit dem Automobilista 2 Premium Track Pack und Automobilista Ultimate Edition + Automobilista 2 Bundle bietet man zudem zwei "Erweiterungen" an die mit einem Preisvorteil und zusätzlichen Spielinhalten die Kaufentscheidung positiv beeinflussen sollen.

Das Premium-Streckenpaket beinhaltet die bereits erhältlichen DLC Hockenheimring und Silverstone sowie die gegen Ende 2020 kommenden Erweiterungen Nürburgring und Spa sowie eine noch nicht verkündete fünfte Strecke. Nicht enthalten sind die Kurse die in zukünftigen Erweiterungspaketen oder im historischen Streckenpaket enthalten sein werden. "Dieses Angebot richtet sich an alle die sich für die Premium-Strecken interessieren und eine kleinere, kürzere Investition gegenüber dem 2020-2021 Season Pass bevorzugen", heißt es dazu von offizieller Seite.

Premium-Paket und Bundle mit Spar- und Spaßpotenzial

Das Automobilista Ultimate Edition + Automobilista 2 Bundle wiederum wird als "zeitlich limitiertes Angebot für AMS1-Fans" angepriesen und ist auch für diejenigen gedacht die sich für den Unterschied zwischem dem aktuellen Automobilista-Rennspiel und seinem Vorgänger interessieren. "Für alle die bislang weder AMS1 noch AMS2 haben, handelt es sich um die vollständige Automobilista Experience in einem Paket. Die Automobilista 1 Ultimate Edition (inklusive aller Erweiterungen DLCs) und Automobilista 2 mit einem besonderen Preisnachlass von 25 Prozent gegenüber dem Gesamtpreis. Wer bereits einen oder mehrere Inhalte dieser Kollektion besitzt erhält 25 Prozent Nachlass für die Inhalte die man noch nicht besitzt."

Mit Blick auf das eigentliche Update verrät die Änderungsübersicht, dass diesmal viel Arbeit in Verbesserungen in den Bereichen Physik und Force Feedback geleistet wurde. Darüber hinaus wurde auch am Gameplay, der Benutzeroberfläche gearbeitet und bei den Strecken und einzelnen Fahrzeugen nachgearbeitet.

Automobilista 2 - V1.0.2.5-Changelog:
CONTENT
-Added Mclaren MP4/12 to F-V10 Gen1 series
-Added Silverstone 1975 "No Chicane" layout (part of Silverstone Pack DLC )
-Added Silverstone 2001 National and International layouts (part of Silverstone Pack DLC )
-Added Silverstone 2020 National and International layouts (part of Silverstone Pack DLC )

GAMEPLAY
-Added support for "extra brake" device on Mclaren MP4/12 (shared with hand brake command)
-Fixed CTD when returning to lobby after a Multiplayer race
-Enabled slight collision pitch and roll damping (greatly reduces issues with over-the-top collision physics)
-Adjusted physics tick rate to minimise sync errors in Multiplayer
-Fixed bug causing starting grid being sorted by class when transitioning from scoring sessions (Q/R).
-Fixed time penalties when a driver fails to or cannot serve a drive through on the last lap
-Increased tolerance parameters for track limit violations from going over grass / gravel and after contact with another car
-Increased pit speed limit violation tolerance before instant DQ from 60 to 100km/h

UI and HUD
-Added art pass to Replay / Monitor screens, reducing overall size of controls, updating assets/colors of splits unit to improve readability, uses driver display name in splits unit for both, and 'in pit' marker to Replay splits unit
-Added toggleable full leaderboard to monitor screen (also available to MP spectators)
-Added message to MP session end leaderboard screen when waiting for host
-Added more compact controls bar to replay screen UI
-Initial updades to Championship UI design
-Temporarily disabled time acceleration mid-session (may trigger physics issues) until such are resolved

PHYSICS and FORCE FEEDBACK
-Fixed FFB Caster deflection calculation
-Re-enabled FFB scrub effect
-Adjustments to default FFB profile (rack force split to low-mid-high, scaling them differently, curbs slightly enhanced among other minor changes)
-Reduced adhesive friction speed sensitivity for Stock V8, GTs, Prototypes, Super V8
-Minor tyre tread adjustments for Ultima GTR Road, Camaro SS, F-Classic Gen3
-Adjusted Weight distribution, Aero center of pressure, adhesive friction for all F-Retro series cars
-Slightly adjusted Stock2020 center of gravity height (both models)
-Globally reduced aerodynamic effects from drafting and turbulence
-Enabled slight collision pitch and roll damping (aiminig to minimise issues with over-the-top collisions)
-Adjusted physics tick rate in attempt to minimise sync errors in Multiplayer
-Added minor friction and preload to open differentials (Opalas, F-Trainer, F-vee Pumas, Fuscas, MCRS200, FWD Classics)
-Rectified several incorrect, unoptimal or conflicting differential configurations and ranges still available from Set-up screen
-Fixed viscous diff incorrectly disabled for F-Ultimate
-Balance of performance revision for P4 class
-Added viscous differential to Ultima GTR Road
-Fixed V12 engine bug in F-Retro / F-Vintage causing car to break in aggressive downshifts

AI
-Improved AI performance in pack (both better pace and less incidents)
-Fixed AI performance in practice / quali being slower than race (minor callibration still required)
-AI race performance callibration pass for various classes

AUDIO
-Fixed audio gear wobble
-Added triggers to support audio engine splutter on downshifts
-Fixed Stock Car Corolla referencing wrong sounds
-Revised positional audio (engine sound movement when looking left-right) for all cars

TRACKS
-Silverstone 1991: added missing physical tyre barriers, smoothed segments of curb steps vs surrounding terrain to minimise chances of cars launching over it; added missing start light gantry; Added dynamic brake markers; corrected Goodyear advertising to be period accurate
-Silverstone 2001: added start light gantry
-Silverstone 2020: minor art pass, added missing brake markers
-Santa Cruz: Moved start trigger to solve missing first lap for grid slot 1; recallibrated brake marker spacing, added missing dynamic brake markers
-Spielberg Historic: Major art pass (WIP)
-Spielberg: repositioned pit box and redid pit lane (reducing lateral separation); attempted fix for some AI cars from hitting pit wall when laving pit box.
-Added new crane models to various tracks
-Added TV cranes and camera men to several tracks
-Kansai West: fixed timing bug
-Kyalami Historic: Fixed timing bug, moved grid positions back 1 row, delete unused grid line markings; Moved start trigger and start line forward 5m in line with marshal hut
-Brands GP/ Indy: fixed timing bug

VEHICLES
-Adjusted driver animations for Brabham BT26A
-Adjusted driver animations for Ultma GTR Race
-Adjusted Ultima race driver gear shift animation
-F-Vintage (all models) - Added dynamic redline needle
-Added F301 and F309 driver and suspension animations

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