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  • 13.06.2020 08:57

Automobilista 2: Hotfix V0.9.6.1 mit vielen Überarbeitungen

Für die Early Access-Version von Automobilista 2 steht ein Hotfix-Update bereit das eine neue Funktion mitbringt und vom Umfang eher einem regulären Update entspricht

(MST/Speedmaniacs.de) - Reiza Studios hat Anfang der Woche der Version 0.9.6.0 ein weiteres als Hotfix bezeichnetes Update verpasst. Die Änderungsliste der Automobilista 2-Version 0.9.6.1 zeigt dann aber, dass der Umfang der Änderungen eher einem regulären Update entspricht.

Automobilista 2

Reiza Studios betreibt vor dem 1.0-Release weiteren Feinschliff Zoom

So können Spieler nun einen Speed Sensitivity-Slider verwenden der bei Nutzung eines Gamepads und anderer digitaler Controller nützlich sein sollte. Simracer die ein Lenkrad nutzen sollten die Einstellung des Sliders laut Empfehlung der Entwickler jedoch bei 0 Prozent belassen.

Was sich sonst von 0.9.6.0 zu 0.9.6.1 ändert, klärt die nachstehende Zusammenfassung.

Automobilista 2 - Early Access V0.9.6.1-Changelog:
UI and HUD
-Added "Speed Sensitivity" and "Minimum Shift Time" configurations to Controller options
-Minor UI label fixes

PHYSICS
-Revised yaw sensitivity for aero elements in all high downforce cars
-Adjusted steel brake heating build-up
-Revised slick and road tyres tread performances on wet track
-Minor tyre tread adjustments for Super V8, F-V12 and F-Classic Gen3
-Revised rear wing efficiency for F-Classics, F-V12, F-Reiza, F-Ultimate, F301 and F309
-Various minor default Set-up adjustments
-Slightly increased FFB tyre scrub effect for all cars (through FX slider)
-Slightly Increased bump noise from curbs
-Minor fine-tuning of car-specific FFB values
-Fixed excessive front brake cooling in Caterhams
-Revised engine output for F-Vintages (V8 and V12)

TRACKS
-Minor revisions to various climate lighting & fog values values

AI
-Increased the range of AI performance at both ends of the scale (slower @ 70%, faster @ 120% relative to v0.9.6.0)
-Further revised AI throttle application gaps for GTs & formula cars
-Increased AI side buffer distance (helps preventing AI cars merging back to the racing line too soon)
-Increased Field speed perception, reduced length ahead factored (slightly less slowdowns in packs)
-Reduced minimal lateral distance for defensive moves
-Increased AI lateral rate of movement when calm
-Further reduced AI brake power in GT / prototypes
-Further increased AI care with human players

AUDIO
-Fixing Super V8 AI Interior Engine sound position

VEHICLES
-Fixed missing F-Reiza rain lights
-Further adjusted brake glow ranges

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