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  • 10.11.2018 10:18

Forza Motorsport 7: Neues Kollisionssystem und Hot Wheels-Fahrzeuge

Turn 10 Studios liefert mit dem November-Update noch mehr Autos, ein neues Kollisionsmodell mit dem das Spielgefühl neu definiert wird und viele Verbesserungen

(MST/Speedmaniacs.de) - Turn 10 Studios und Hot Wheels feiern das 50-jährige Jubiläum der Marke Hot Wheels mit einem ganz besonderen Geschenk für die Forza Motorsport 7-Spieler. Diesen stehen seit dem 6. November 2018 sieben neue Fahrzeuge zur Verfügung. Mit dabei sind der Hot Wheels Bone Shaker (2011), Hot Wheels Rip Rod (2017), Hot Wheels Twin Mill (1969), Hot Wheels Ford Mustang (2005) sowie Hot Wheels Chevrolet Camaro Super Sport Coupe 50th Anniversary Original Version (1969), Hot Wheels Chevrolet Corvette ZR-1 50th Anniversary Original Version (1970) und Hot Wheels Volkswagen Beetle 50th Anniversary Original Version (1963).

Forza Motorsport 7

Der #6 Penske Sunoco 917/30 Can-Am Spyder (1973) ist das Spotlight-Fahrzeug des Monats Zoom

Das November-Update beschert aber auch den Porsche Nr6 Penske Sunoco 917/30 Can-Am Spyder (1973) als Spotlight-Fahrzeug und enthält einige größere Änderungen. So sind die gegen echtes Geld erwerbbaren Gegenstände aus den "prize crates" nun dem "Race Shop" gewichen. Außerdem wurde das Kollisionssystem geändert, weshalb sich bei Zusammenstößen nun ein neues Spielgefühl einstellen soll. Insgesamt soll das neue Kollisionsmodell den Kontakt zwischen den Autos mehr mit der realen Welt in Einklang bringen und die Erfahrung für Spieler aller Spielstärken deutlich verbessern.

"Fast jeder versucht sie zu vermeiden, doch Kollisionen sind ein Bestandteil von Motorsportrennen. Mit dem November-Update haben wir einige wichtige Physik-Updates implementiert, die die Kollisionen im Spiel erheblich verändern. Diese Änderungen sind in drei verschiedenen Bereichen des Spiels zu finden:

1) Wir haben die Energiedissipation erbessert sowie die Art und Weise, wie die Reifenreibung während einer Kollision berechnet wird. Dies ist eine globale Veränderung, die zu "weicheren" Kollisionen führt, bei denen Kollisionen Energie absorbieren und der Kollisionsimpuls über einen längeren Zeitraum auftritt.

2) In Multiplayer-Events werden Kollisionen jetzt lokal gelöst und vermischt sobald das Spiel ein Update von anderen Spielern des gleichen Multiplayer-Matches erhält. Dies bedeutet, dass Multiplayer-Kollisionen selbst in Szenarien mit hoher Latenz jetzt wie Einzelspieler-Kollisionen funktionieren.

3) Eine neue Einstellung für den Kollisionsassistenten skaliert die Anzahl der Rotationen die ein Auto bei einem Unfall auf ein anderes Auto übertragen kann. Spieler können den Kollisionsassistenten ein- oder ausschalten und haben die Möglichkeit Lobbies zu erstellen die diesen Assistenten verwenden (oder solche, die dies nicht tun).

Die Summe dieser Änderungen bedeutet, dass sich Kollisionen in Forza 7 mit diesem Update sehr unterschiedlich anfühlen. Fahrzeugkontakte die Seite an Seite erfolgen, führen zu weniger Drehern; Tandem-Drifter werden feststellen, dass ihre Autos toleranter sind als zuvor, und das Verhalten von Spielern die in die erste Kurve ohne Rücksicht auf Verluste rasen verursachen weniger Auswirkungen auf den Rest des Feldes als zuvor."

Ergänzend gibt es noch diverse Verbesserungen über die das Änderungsprotokoll zum Update vom 06.11.2018 mehr verrät.

u#Forza Motorsport 7 - November-Update-Changelog:#u
GENERAL
-Fixed an issue where Drift leaderboards were only viewable in the post-race screen of a Drift game type event.
-Fixed an issue where, when entering the Auction House via Message Center and then returning to Message Center with the "B? button, the only available tab would be the Auction House.
-Fixed an issue where player who purchased FM7 VIP pack would receive a "Failed to Acquire VIP Rewards? message after entering the title.
-Fixed an issue where, when taking a photo of a car in ForzaVista mode and then returning to the Message Center from the main menu, all tabs and messages would be missing.
-Added an available Reward Count to Driver Level Rewards screen.
-Fixed starting location on Spa-Francorchamps track map during the pre-race UI scene.
-Fixed an issue where suspension values would max out after tuning while in Test Drive.
-Fixed an issue where entering Photo Mode with a wheel and then exiting the mode with a controller would cause both wheel and controller to lose all racing functionality.
-Re-aligned UI elements in Digital Speedometer HUD option.
-Fixed an issue in Message Center where navigating between tabs using a mouse does not change what messages are being viewed.
-Fixed an exploit in drift Rivals events, where players could post a combined 2-lap score to the leaderboard.
-Fixed an exploit where, when a player car's PI was higher than the race restrictions, players could homologate car to stock parts and start the race without losing upgrades.
-Fixed an issue where a player would attempt to install a valid tune from the pre-race screen and would be met with an "illegal tune? message.
-PC players can now enter the main menu by clicking the mouse on the Start Screen.

MULTIPLAYER
-Fixed an issue where using the "Enter? key on a keyboard while voting for the next track in multiplayer would also inadvertently select the highlighted option on the background menu.
-In Open Drift Track Day hoppers, tracks no longer specify a lap count to complete the race.
-Fixed an issue in Multiplayer: Unlimited Drag where countdown HUD was missing "0? numeral in front of "3? and "2? during "3, 2, 1? countdown.
-Fixed an issue where PC players could not use the mouse to change race grid order.
-Fixed an issue where a player who was kicked from a lobby after finishing a race will have his/her Gamertag missing from the race ticker/race telemetry/distance ahead HUD screens.

DRIVATARS
-Fixed an issue where Drivatar opponents consistently drive off track on certain tracks, including Rio Full Circuit and Mountain Circuit, Alps Festival Circuit and Stadtplatz, and Sonoma Short Circuit. 300521 301520,

CARS
-Corrected name consistency issues in the game for the 2016 Honda Civic Type R and the 2016 Jaguar F-Type Project 7 Forza Edition.

FREE PLAY
-Fixed a Free Play exploit where players could race against cars in much lower divisions by upgrading their car while the track was loading or after the track was loaded.
-Fixed an issue where, in Free Play, when restricting races to certain makes and models, no Drivatar cars would be present in the race.
-Fixed an issue where setting Track Scenario to Rain does not auto set Start Race Scenario to rainy weather when in Test Drive.
-Fixed an issue where players could control the car during the standing start cinematic in a Free Play race.
-Corrected the name of a HUD tab in a Free Play drift event from "Race Time? to "Drift Score.?

LIVERY EDITOR
-Fixed an issue on PC where players could not select the large "previous/current color? tile with a mouse.
-Fixed an issue where Car Select/All Cars tile was inconsistent with Buy and Rent Car tiles in other parts of the game.

SPECTATE
-In Spectate mode, distance gaps for cars that are more than one lap behind the leader are now correct.
-Fixed an issue in Spectate mode where, when turning on and off the ticker in a race with less than four racers, the ticker animation would behave unexpectedly.
-Fixed an issue in Spectate mode, where the Race Banner would not fade out and in properly if turned off and on.
-Fixed an issue where, while in Spectate, changing the car results in the mini-map moving slightly when zoomed in.
-Improved mouse and keyboard functionality when navigating Spectate menus.

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