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  • 20.06.2020 09:07

Automobilista 2: Reiza stellt Early-Access-Version 0.9.7.0 zur Verfügung

Vor dem offiziellen Release der Version 1.0 haben Early-Access-Teilnehmer nun die Gelegenheit die jüngste Runde an Verbesserungen mit V0.9.7.0 zu erleben

(MST/Speedmaniacs.de) - Die Releaseversion von Automobilista 2 ist fast schon zum Greifen nah. Mit der Version 0.9.7.0 gibt es weitere Verbesserungen und WIP-Entwicklungen in Form von nun bei zahlreichen Fahrzeugen funktionierenden Scheibenwischern. Die Scheibenwischeranimation und die noch fehlenden Fahrzeuge sollen alle mit Version 1.0 fertig sein.

Automobilista 2

Die Releaseversion 1.0 ist nicht mehr weit entfernt Zoom

Eine weitere Baustelle sind derzeit noch die Sponsoren die entlang der Werbebanden auf den einzelnen Strecken zu sehen sind. Nur die Brazialian Stock Car-Serie ist bislang auf dem aktuellen Stand. Andere Strecken sollen ebenfalls mit der Releaseversion in diesem Punkt aktualisiert sein.

Welche Verbesserungen es seit Version 0.9.6.1 gegeben hat, verrät die nachstehende Übersicht der Änderungen.

Automobilista 2 - Early Access V0.9.7.0-Changelog:
GENERAL
-Added custom pit speed limits per series regulations; baseline is 60km/h for national and club series, 100km/h for modern Formulas, 250 km/h for Historical content
-Corrected series / class grouping and grouping within series so different models are sorted in the grid (when series feature cars of different classes) or randomized (when they are of the same class)
-Disabled visual ghost effect in pit lane and pit exit

UI and HUD
-Fixed vehicle info for F-Classic G3M1, G3M3, MRX

PHYSICS
-Revised adhesive friction curve with velocity for all tyres
-Reduced wheel contact factor (reduces chances of "exploding" collisions with wheel-to-wheel contact)
-Fixed minor tread width innacuracies in F-Classic, F-Trainer tyres
-Further areo revisions to MRX, F-3, F-V12, Ultima GTR (Road)
-Further car-specific FFB fine tuning (max force, smoothing, scrub radius)
-Further engine inertia revisions

AI
-Reduced AI front buffer distances (AI is slightly less tentative when a pack of cars is ahead)
-Reduced AI lifting off the throttle over puddles
-Reduced wall check function (AI is less tentative when driving close to walls)
-Reduced ranges for AI drivers inconsistency and performance loss from stamina over longer races
-Adjust AI steer smoothing to improve pitlane mobility
-Adjusted AI Grip multipliers for Velopark, Adelaide, Azure, Montreal, Londrina

AUDIO
-Fixed AI engine sound position being on wrong side for seevral all cars.
-Added dedicated sound effect for grasscrete material
-Fixed odd ducking of sounds over curbs, lessened crackling on tyre sound effects
-Improved sound in stereo mode
-Replay onboard engine audio properly positioned.
-Starting sound correctly positioned

TRACKS
-Added Stock Car series trackside advertising for tracks in the 2019/2020 calendar

VEHICLES
-Added wiper animations for Ultima GTR, Stock Car V8, Super V8, Sprint Race, Caterham Academy, Lancer Cup (WIP)
-Fixed driver animation for F-Trainer
-F-Reiza: Fixed bug restricting field to a single livery

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