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  • 07.06.2016 · 20:27

rFactor 2: Neues Build 1098, Updates nur noch via Steam

Mit dem neuesten Build 1098 für rFactor 2 geht ISI noch tiefer ins Detail - hier genauer informieren; Update in Zukunft nur noch für die Steamversion geplant

(MST/Speedmaniacs.de) - ISI geht mit dem neuen Build 1098 für rFactor 2 einen weiteren Schritt in Richtung ultimativer Realismus. Von nun an kann das Benzingemisch variiert werden. Hinzu kommt eine Veränderung in der Reifenphysik bei der die Haftung des Reifens auf Basis der Diffusionstheorie genauer simuliert wird. Natürlich sind auch wieder diverse Bugfixes enthalten.

rFactor 2

Für die Non-Steam-Version ist das vorerst letzte Update jetzt erschienen Zoom

Zum Download stehen wahlweise der 339 MB große Lite-Installer Build 1098 als Basisversion und die SDK-Version (356 MB) bereit. Auch die rF2-Demoversion (1,08 GB) die den Formula Renault 3.5, Howston Dissenter (1974) und Toban Raceway Park enthält wurde auf den neuesten Stand gebracht.

Build 1098 stellt gemäß der < ahref="news.html?id=8347" target="_blank">Ankündigung des Entwicklers die letzte Aktualisierung für die Non-Steam-Version dar. Zukünftig wird man nur noch die Steam-Version mit Updates versorgen.

rFactor 2 - Build 1098-Changelog:
Known issue:
-Lost wheel intermittent repair after driver change, possibly more likely with higher damage percent set. ?Normal' damage repairs function as intended.

FEATURES:
-Session starting times now default to track GDB values rather than always 9am.
-Changed default for Controller.JSON value "Use thread? from "true? to "false?.
-TTool: added a way to set the Surface Load Goal during Quasi Static Analysis, rather than using Surface Height directly
-Restore garage setup upon race rejoin, if server's Multiplayer.JSON setting "Race Rejoin? is set to the new value of 3. Note this may be used to restore the fixed setup when that feature is enabled.
-Added mixture adjustment.
-Added diffusive adhesion to tire model
-Tire planar contact compliances can now be adjusted based on tire pressure, etc.
-Added ability to automatically mirror tires rather than re-running TTool tests on a mirrored tire.

FIXES:
-Various fixes for multiple pitlanes tracks.
-For rear flap rules, check track wetness in all sessions, not just race by default.
-Fixed bug where if an AI retires early due to mechanical failure & doesn't make it completely off the road (to the right), AI following him might try to avoid him....by turning straight into him.
-When the player's car is under AI control & the race finishes, he will now retire to the pits and stay retired.
-Changed the way FFB gets ?paused' to avoid halts with certain FFB drivers.
-Fix for 2nd pitlane cars not finding the right pitlane in race.
-Fixed exploit that could allow people to change the fuel level when that wasn't supposed to be allowed.
-Fixed some issues with virtual vehicles not showing up in car list.
-Fixed AI cars in pitlane when yellow flag gets thrown getting confused about what they are doing.
-Anisotropic filter setting fixed for gJED GMTs.