• 12.11.2022 12:37

F1 Manager 2022: Aktualisierung auf V1.10 bereit

Frontier Development liefert mit der V1.10 Lösungen für Probleme im F1 Manager 2022 und gibt Details zum nächsten Update bekannt

(MST/Speedmaniacs.de) - Nach der jüngsten Kontroverse um die zukünftige Produktpflege für den F1 Manager 2022, hat Frontier Development Mitte der Woche das nächste Update veröffentlicht. V1.10 bringt neben den schon angekündigten Lösungen für Probleme mit fehlerhaften Berechnungen der geschätzten Rennzeit und dem Benzinverbrauch während der Qualifying-Sitzungen eine Reihe an Qualitätsverbesserungen und Bugfixes.

Titel-Bild zur News: F1 Manager 2022

Ein neues Update wurde für den F1 Manager 2022 ausgerollt Zoom

Außerdem erhalten die Fahrzeugmodelle und Lackierungen eine Überarbeitung, was zudem auch für die Strecken in Monaco und Paul Ricard gilt. Alle Einzelmaßnahmen des Updates sind im folgenden Änderungsprotokoll aufgeführt.

Mit Blick in die Zukunft hat das Entwicklerstudio mitgeteilt, dass man Fortschritte mit der Funktionsweise des DRS im Rennen und sich unter dem Saftey-car nicht zurückrunden könnenden überrundeten Fahrzeugen macht und dafür vor dem Ende des Jahres ein Update vorsieht.

F1 Manager 2022 - V1.10-Changelog:
Gameplay
-Updated calculation for ?Estimated Race Time' in Strategy view and adjusted preset strategy suggestions to be more competitive
-Fixed an issue where cars could run out of fuel on their second run in Qualifying
-Fixed an issue where race engineers would warn drivers about low fuel during Qualifying
-Fixed an issue where changing the length of a run plan, then reverting the change, would lead to the car having a different quantity of fuel
-Fixed an issue where AI would not refuel cars after a red flag in Qualifying, resulting in DNFs
-Resolved rare instances of crashes when transitioning between race view and replays
-Resolved rare instances of a crash if AI ran out of wet tyres and attempted another pit stop
-Resolved rare issue causing a soft-lock if the game is closed before completing the new season period
-Fixed an issue where cars in Practice could retire with 0kg of fuel, but still display a positive fuel delta
-Fixed an issue where replays would sometimes end before the commentary finished
-Removing instances of Team Radio lines not matching their subject matter

Cars
-Updated multiple car models and liveries, for more variance through the grid and closer alignment with the real-world cars

Circuits
-Resolved an issue causing the 3D Map to appear incorrectly when using ultra-wide screen monitors
-Updated signage and track-side sponsors at Monaco
-Updates kerbs at Circuit Paul Ricard, turn 8

Race Simulation
-Updated VSC/SC/red flag rules in Free Practice sessions, including removal of DRS restrictions after a red flag
-Resolved instances where driver commands would affect speed under Safety-Car or Virtual Safety-Car conditions

Display
-EULA will no longer reappear during startup if the player resets their game to default settings
-Resolved an issue causing position change arrows to display in the Drivers' Standings page during Qualifying

Sponsorships
-Resolved issue where the 'Position Gain' sponsorship guarantee did not take grid penalties into account

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