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rFactor 2: Beta-Build 90 für Simracer

15. Juni 2012 - 22:17 Uhr

Für rFactor 2 ist eine Aktualisierung auf die Open-Betaversion Build 90 verfügbar, sowie die Strecke Brianza und ein Update inklusive dem Brabham BT20

rFactor 2
Klassische Formel-Fahrzeuge in rFactor 2 von Image Space Inc.
© ISI

(MST/Speedmaniacs.de) - Für die PC-Rennsimulation rFactor 2 von Image Space Inc. die sich gegenwärtig im Open-Betastatus befindet steht eine neue Version zur Verfügung. Die als Update 5 bezeichnete Aktualisierung auf das Build 90 umfasst diverse Verbesserungen und Fehlerkorrekturen in den Bereichen Grafik, Gameplay, AI, UI, Multiplayer und Mod-Unterstützung. Einzelheiten dazu listet die Zusammenfassung am Artikelende auf.

Neben dem Build 90 haben die Entwickler auch die Strecke Brianza als eigenständige Komponente für rF2 veröffentlicht und eine Aktualisierung der 1960er-Rennserie auf die Version 1.1 die nun auch den Brabham BT20 enthält. Heruntergeladen werden können die einzelnen Dateien derzeit primär über das rFactor 2-Beta-Forum. Später sollen diese auch über die in das Spiel integrierte automatische Aktualisierungsfunktion geladen werden können.

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rFactor 2 Beta Build 90-Changelog:
GRAPHICS:
-Re-enabled HDR profiles for new .hdp files
-Added bloom post effect
-Further improvements to bloom post fx
-Updated some polygon attribs to conform to API change
-Shadow tuning
-Set some shadow defaults
-Tied haze density to fog density
-Now adjusting air mass density for sky graphics
-New base turbidity because of air mass density change

GAMEPLAY:
-Added safetycar components
-New internal combustion engine code work-in-progress
-Added effect on torque from fuel-air mixture (not garage-configurable yet, but running out of fuel now works as it should)
-Fixed running out of fuel with new engine code.
-Allowed "NonRaceStartSector=1" GDB entry for tracks where the pitlane is between sector checkpoints 1 + 2.

AI:
-Removed forcing lanes on restart phase for AI.
-improvements on AI cars detecting his and other's relative motion along the line perpendicular to his current driving line.

UI:
-vehicle + track lists working as an alternative to the spinner gizmo
made options remember last car/track list/spinner state.

BUG FIXES:
-Fixed crash that would sometimes happen when picking all cars + track mod
-Made RFM/GDB entry "SafetyCarAvailable" work (again).

MULTIPLAYER:
-Fixed server details sharing
-Fixed mod downloading. LAN download was always set to true.

FUNCTIONAL ADDITIONS:
-Added check for dedicated server that downloadable mod is below the allowable threshold BEFORE declaring the mod available for download (to hopefully reduce instances of unexplained errors on clients)
-Added PLR file option "Partial Cockpit View" if you only need wheels or wheels+suspension in your cockpit view.

MOD MODE/PACKAGING
-added a check for autogeneration teleport locations that the waypoint to start from is valid.
-Enabled Ctrl-V in public dev build to view input + FFB graph. Also fixed a few compiler warnings.

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