• 21.05.2016 13:14

Automobilista: Build v0.9.3 mit neuer Strecke und Rennserie

Reiza Studios hat eine neue Early Access-Version für Automobilista veröffentlicht - Stapel an Bugfixes, neue Strecke und Rennserie

(MST/Speedmaniacs.de) - Entwickler Reiza Studios aus Brasilien hat für Automobilista eine neue Early Access-Version veröffentlicht. Das Build v0.9.3 bringt den Virginia International Raceway in drei Ausführungen und mit der Boxer Cup Series eine neue Rennserie mit sich.

Titel-Bild zur News: Automobilista

Blick auf das neue Fahrzeug der Boxer Cup-Serie Zoom

Darüber hinaus bügelt die neue Version diverse Fehlerchen aus und sorgt für weiteren Feinschliff. Wie immer sind alle Einzeländerungen der nachstehenden Zusammenfassung zu entnehmen.

Automobilista - Build v0.9.3r-Changelog:
Content
-New track: Added Virginia International Raceway (3 layouts)
-New series: Added Boxer Cup series (hotfix to address team names will come up shortly)

Features and Fixes
-Fixed a bug with LCD displays that could cause the game to crash after loading a session in certain conditions
-Added a Series .SRS auto-sort function - SRS files no longer need to be named "REIZAXX", and the game will automatically sort their main menu listing in alphabetical order, with original series coming first -slots REIZA01-28 & REIZA99 are reserved for Reiza original content, mods can use REIZA29 up to 99 OR any other name of the modder´s preference; New REIZAXX must be in upper-case
-Added a reset sound event to mute replay sounds at the end of the replay
-Added an extra state to virtual mirror cycle to display the in-car mirrors, but not the virtual mirrors
-Added option for mapping multiple commands to the same key / button
-Increased maximum race lap limit from 100 to 500
-Added extra custom AI physics values to improve AI stability & re-callibrated AI performance for various series
-Revised Portuguese, french & Spanish localization (work still in progress)
-Added parameter to define engine layout & orientation, and set cars with transverse engines (Marcas, Mini, Lancers, Karts) accordingly
-Revised aeromap for several cars
-Fixed bug with windshields of various cars becoming transparent at night
-Reprofiled LCD displays for Superkart, SuperV8, StockV8, F-V12, F-Classic
-Updated font alpha in all Motec-style displays & added a function to light up background when headlights are switched on
-Updated sky textures & added 2 new packs
-DynHUD: Fixed reading Config.ini with UTF-16 (This also fixes the "editor starting with white screen" bug); fixed editor to access the correct data folder; Improved viewport detection and change reaction; Renders on top of big monitor now; MapWidget now renders item positions correctly again; Improved on-track detection for MapWidget; Fixed textures to be properly updated after configuration loaded
-Curitiba: Smoothed out section near 200m board in the main straight
-Supertruck: revised tire physics
-F-Vee: Fixed rollbar LOD distance
-Opala: Fixed championship scoring not computing

Games-Newsletter

Abonnieren Sie jetzt den kostenlosen täglichen und/oder wöchentlichen Games-Newsletter von Motorsport-Total.com!

Folgen Sie uns!

Eigene Webseite?

Kostenlose News-Schlagzeilen und Fotos für Ihre Webseite! Jetzt blitzschnell an Ihr Layout anpassen und installieren!

Folge uns auf Facebook

Werde jetzt Teil der großen Community von Motorsport-Total.com auf Facebook, diskutiere mit tausenden Fans über den Motorsport und bleibe auf dem Laufenden!