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  • 02.11.2019 11:55

Wreckfest: Herbst-Update für Konsolenversionen

Das Herbst-Update für das actionreiche Wreckfest steht nun auch für die PS4 und Xbox One bereit - Trailer und Details zu den Verbesserungen

(MST/Speedmaniacs.de) - Eine Woche nach der PC-Version meldet THQ Nordic nun auch die Verfügbarkeit des großen Wreckfest-Herbst-Updates für die Konsolenversionen.

Wreckfest

Die PS4- und Xbox One-Version von Wreckfest wurde aktualisiert Zoom

Auch für PS4 und Xbox One gibt es zwei neue Strecken (Drytown Desert und Rockfield Roughspot). Außerdem werden nun auch private Lobbies unterstützt. Freuen dürfen sich die Gamer auch über verkürzte Ladezeiten und dass das Spiel auf PS4 Pro und Xbox One X nun die 4K-Auflösung verwendet die bislang der PC-Version vorbehalten war.

Unterhalb des Herbst-Update-Trailers verrät das offizielle Änderungsprotokoll was in den Bereichen Gameplay, Benutzerinterface, Multiplayer und Engine alles überarbeitet wurde.

Wreckfest - 31.10.2019-Changelog:
GAMEPLAY
-Added a third damage mode: Intense. This is same as the "Realistic" with which the console versions launched; in other words, "Realistic" with attacker's advantage enabled.
-Improved AI raceline on various tracks.
-Taking the loop on "Deathloop" no longer causes damage to the car.
-Added an AI Set for Limo.
-Increased Wingman strength.
-Reduced Limo strength slightly.
-Wheels no longer clip the fenders of Venom nearly as easily.
-Lawnmower and other small vehicles are no longer invincible against small to medium nudges.

USER INTERFACE
-Added improved iconography to the garage user interface.
-Added new, unique icons for armoa and visual upgrade parts.
-Added upgrade tier icons for performance parts.
-In career heat races, event specific loading screen is now displayed also between the heats.
-In Custom Event, the correct AI Set is now displayed after changing the vehicle.
-HUD can no longer appear in the main menu after being disconnected from an online session.

MULTIPLAYER
-Improved local car prediction precision to reduce input lag.
-Reduced warping of remote cars when playing with high latency.
-In lobby, the server name no longer overlaps the track name at the top.
-Lobby options are no longer incorrectly grayed out in case the user is in the Tune screen when a track change occurs.

ENGINE
-Improved particle rendering performance, improving framerate especially in events featuring large vehicles.
-Increased title stability.

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