• 17.10.2011 13:54

GAME STOCKCAR: PC-Patch V1.70 und kostenloses Trackpack

Reiza Studios hat für seine PC-Rennsimulation GAME STOCKCAR ein Update veröffentlicht und stellt zusätzlich ein 6 Strecken beinhaltendes Trackpack bereit

(MST/Speedmaniacs.de) - Für die von Reiza Studios entwickelte Rennsimulation GAME STOCKCAR zur brasilianischen Motorsport-Serie steht ab sofort ein Update bereit mit dem die Programmierer umfangreiche Verbesserungen in nahezu allen Bereichen vornehmen und verschiedene Fehler beheben. Eine Übersicht aller Änderungen ist am Artikelende zu finden.

Titel-Bild zur News: GAME STOCKCAR

Der 38,4 MB große Patch V1.70 für GAME STOCKCAR - zum Download - ist sowohl für die im stationären Handel als auch über den digitalen Vertriebsweg erhältliche Version verfügbar.

Zusätzlich dürfen sich Besitzer des Spiels über ein kostenloses Add-on freuen das auch mit der alten Version 1.60 nutzbar ist. Das 16 MB große Trackpack für GAME STOCKCAR erweitert das Spiel um die sechs Strecken Brasilia Full Course, Curitiba External Ring, Interlagos Chicane Café, Jacarepaguá Curva Sul, Londrina 2009 und Velopark 2011.

GAME STOCKCAR - PC-Patch V1.70-Changelog:

[General]
-Added support for G27 LEDs;
-Fixed bug that could cause Game to freeze in multiplayer when going from qualifying to race;
-Fixed bug that could cause game to freeze at the end of the track loading screen;
-Fixed warm-up functionality in multiplayer (even though the real Stock Car series dont run a sunday warmup);
-Updated D3D9.dll do minimize issues with some OSD display tools (such as FRAPs);
-Added in-game support for custom skins (in showroom menu);
-Fixed some UI glitches;
-Added support for 3rd Spring settings in Garage 2 (for future add-on cars);
-Added series selection option in main menu (for future add-on cars);

[Rules]
-Removed rule that forced a pitstop before lap 20;
-Adjusted parc ferme rules to allow fuel and brake adjustments before race;
-Increased formation lap speed to 100 km/h;
-corrected maximum refueling capacity at pitstops to 35l (as per real refuelling tanks);

[Tracks]
-Accuracy of fuel consumption estimate improved in several tracks;
-Adjusted cutting detection at Salvador chicane;
-Various AIW improvements;
-Fixed no speed limit indication at Santa Cruz;
-Fixed mesh hole inside the S of Londrina;
-Several adjustments to minor graphical glitches.

[Cars]
-Fixed Thiago Marques skin;

[Physics]
-Several small adjustments to perfect handling accuracy following new data and driver feedback better braking stability, less chance to lock the wheels under braking, smoother traction, improved turn-in grip, better cold tire behavior (despite changes, laptimes are expected to remain the same);
-Added AI tire wear;
-Fixed problem that could cause some PCs to slow down at slow speed;

[Sounds]
-Lowered minimum volume for opponent´s engines;

[Localization]
-Added support for french language;
-Fixed some errors in portuguese and english translations