• 20.04.2015 21:17

Formula Truck Simulator 2013: Neue Version 1.25

Reiza Studios hat für die Steam-Version des Truckrennspiels Formula Truck Simulator 2013 ein Update veröffentlicht das auch für die reguläre PC-Version kommt

(MST/Speedmaniacs.de) - Gamer die sich den Formula Truck Simulator 2013 als Steam-Version zugelegt haben, dürfen sich nun über die Aktualisierung auf die Version 1.25 freuen. Mit dieser fügt Reiza Studios eine weitere Strecke hinzu, behebt eine ganze Reihe an kleineren Unzulänglichkeiten und justiert in den Bereichen KI sowie Grafik nach.

Titel-Bild zur News: Formula Truck Simulator

Die neue Version 1.25 frischt auch die Grafik des Spiels auf Zoom

Truckrennspielfans die sich vor dem Steam-Release die durch den braslianischen Entwickler selbst vertriebene Version gekauft haben sollen ebenfalls in den Genuss der Verbesserungen kommen. Eine aktualisierte Version der Installationsdatei wird gegenwärtig vorbereitet. Ein Bereitstellungstermin wurde jedoch noch nicht genannt.

Formula Truck Simulator V1.25-Changelog:
Content
-Added Salvador Street Circuit

General features/Bug Fixes
-Added option to set session start time (24h cycle);
-Added options to switch qualifying off and manually set grid position;
-Fixed trackside flags animation;
-Added support for graphical steering wheel rotation adjustment from the Controller menu (min 180º max 900º);
-Adjusted default rearview height / width;
-Minimum vertical FOV setting adjusted from 35º to 10º (IMPORTANT - Don´t use DEFAULT option as it resets to 34 upon restarting the game - set it to 50 if you want the proper default value);
Executable now is set to include +fullproc by default (for better performance in modern CPUs);
-Adjusted LOD settings for all Trucks;
-Increased rear view mirror resolution;
-Updated terrain shaders & textures for Cascavel, Londrina, Spielberg and Tarumã;
-Fixed missing Sector points at Jacarepagua 2005;
-Improved AI racing lines for Brasilia Long, Jacarepagua 2005 & Cordoba;
-Fixed road line alpha sorting issue with 3d grass at Buenos Aires, Goiania & Spielberg.

IMPORTANT NOTES:
-Added a default player profile (if you already have created a profile you might have to switch back to it from the PROFILE menu);
If field of view in-cockpit is too close, check DEFAULT Vertical FOV so it is not set to DEFAULT value (set it to 50 if you want the proper default value);
-If you have created a new player profile and are experiencing the graphical microstutterinmg, open your USERDATAPlayernamePlayername.PLR, and look for these lines:
Shadow Updates="127" // Static shadow updates per frame (Shadow Updates * Sky Update Frames should exceed number of static shadows on track)
Sky Update Frames="8" // Frames between sky and light updates

Change it to:
Shadow Updates="8" // Static shadow updates per frame (Shadow Updates * Sky Update Frames should exceed number of static shadows on track)
Sky Update Frames="150" // Frames between sky and light updates