• 25.10.2015 09:27

Assetto Corsa: Feintuning mit Patch auf V1.3.4

Kunos Simulazioni hat seiner Rennsimulation Assetto Corsa ein weiteres Update verpasst und die Version 1.3.4 freigegeben zu der es hier weitere Einzelheiten gibt

(MST/Speedmaniacs.de) - Gleich zwei Mal hat Kunos Simulazioni in dieser Woche ein Update für Assetto Corsa veröffentlicht. Via Steam wird aktuell die 84 MB große Aktualisierung auf die Version 1.3.4 verteilt.

Titel-Bild zur News: Assetto Corsa

Die neuen Fahrzeuge aus dem Dream Pack 2 werden auch mit den Patches optimiert Zoom

Mit diesem Update betreiben die Entwickler erneut Feintuning und sortieren verschiedene Fehler bei Fahrzeugen und Grafik aus und nehmen einige Anpassungen, zum Beispiel bei der Replaygröße und am Reifenmodell der GT2- und GT3-Wagen, vor. Wie immer gibt das Änderungsprotokoll über die einzelnen Modifikationen im Detail Auskunft.

Assetto Corsa - V1.3.4-Changelog
-Replay in x64 are now capped at 1Gb instead of 500mb
-Fixed turbo in form gears
-Physics multithread is now disable with less than 4 cores
-Fixed backfire animation on Lamborghini Countach
-acServerManager: admin password is mandatory
-acServerManager: fixed uploader not saving surfaces.ini of multi-layout tracks
-Fixed Lamborghini Countach S1 UI for customers who do not own DLC2
-Fixed Alfa Romeo 4c peak slip angle value on rear street tyres.
-Fine tuning of tyre heating model for GT2 and GT3 cars. Tyres now might need 2 laps to heat up the core temperatures. Core temperatures are now much more stable during a lap and cool down slower.
-New power loss calculation for GT2 GT3 cars engines
-Corrected rolling resistance calculations for GT2 and GT3 cars tyres
-BMW M3 E30 Drift and M3 E92 drift has new tyre heat calculation following the GT2/GT3 logic. Experimental.
-Balancing of GT3 car performances. The balance does not make all cars equal, but just brings their performances closer. Leagues can now add a small amount of ballast to equalize the cars performances even more.
-Fixed dirt texture and headights in Ferrari 458 Italia
-Fixed headlights indicator on BMW Z4 GT3
-Fixed transparency issue on Ruf Yellowbird
-Added leds to Mercedes SLS GT3
-Fixed TrackIR support for x64
-Added Force Feedback Controller app
-Fixed acServer corruption of internal buffers leading to packet losses
-Added benchmark mode
-Realtime app now uses magenta to signal fastest lap in the session
-New "camera facing" spectators are now controlled by the "world detail" settings. Allowing users with older machines to achieve better FPS
-Minor AI race craft tweaks (a bit faster to change lane but bit less "punchybumpy")
-Remapped some functions associated with numpad "+" and "-"
+/- = Change Force Feedback (disabled in replays)
Ctrl +/- = Change onboard FOV
Ctrl Shift +/- = Change saturation