Automobilista 2: Brasilianische Rennserie und mehr in V0.9.3.1

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Automobilista 2: Brasilianische Rennserie und mehr in V0.9.3.1

Beitrag von Redaktion » Sa Mai 23, 2020 1:20 pm

Reiza Studios setzt mit der Early-Access-Version 0.9.3.1 die Verbesserungen von Force Feedback, Physik und AI fort und beschert den Racern die Brazilian Hot Cars-Serie

Mit der nun verfügbaren Version 0.9.3.1 von Automobilista 2 setzt Reiza Studios den Weg der kontinuierlichen Überarbeitung in den Bereichen Force Feedback, Physik und AI fort und wirft das alte Default-FFB-Profil über Bord. Bei der Physik wurde weiteres Feintuning durchgeführt in Ergänzung zu Bugfixes für F-V10, Super V8, Copa Trucks, F Classic G3M3 und Superkart. Insbesondere das Verhalten der Bremskraft mit kalten Bremsen wurde angepasst und auch der Reifenphysik auf nasser Strecke hat man sich gewidmet.

Die AI hat einen weiteren Kalibrierungsdurchlauf erhalten und die Leistungsparameter für Freies Training und Qualifikation verwenden nun pro Klasse eigene Datenwerte. Außerdem wurde die Gschwindigkeit der Computergegner in langsamen gegenüber schnellen Kurven überarbeitet, um näher an dem Tempo der Spieler zu liegen. Insgesamt zeigt sich die AI nun etwas leistungsfähiger, weshalb die Entwickler eine Überprüfung und, wenn notwendig, Anpassung der eigenen Einstellungen anraten. Aktuell verhält sich die AI bei den Einstellungen von 100-Prozent-Stärke/50-Prozent-Aggression am besten. Einstellungen mit niedrigeren/höheren Werten führen nicht unbedingt zu dem zu erwartenden Verhalten. In kommenden Versionen soll daher die AI-Stärke-Logik verbessert werden.

Neben den ganzen Anpassungen und Optimierungen liefert die nun aktuelle AMS2-Version noch einen weiteren Anreiz. Mit von der Partie ist nun auch die Brazilian Hot Cars-Serie, bei der es sich um ein Spin-off der Divisao 3-Kategorie der frühen 1980er mit populären getunten Fahrzeugen handelt die auf der alten Version von Interlagos und Jacarepagua Rennen fuhren. 3 Fahrzeugmodelle stehen zur Auswahl.

Automobilista 2 - Early Access V0.9.3.1-Changelog:CONTENT-Added Hot Cars (Early 80s Brazlian Touring Car Series with 3 models)

UI and HUD-Fixed missing Adelaide Historic loading screen-Fixed low-res AMS2 shortcut icon when generated by Steam-Show disabled text in lobby session info if practice/qual are disabled-Adjusted opacity of main HUD element containers-Fixed race over countdown-Added selected state to in-game chat text entry boxes-Fixed incorrect vehicle statistics for various touring car classics-Added missing F-Vee Fin statistic-Fixed track logos being retained from previous track selection when current doesn´t have one

FORCE FEEDBACK-Slightly refactored the way steering arm forces pass on to FFB (should provide a slightly "tighter" wheel around center)-Slightly reduced the filters that added in previous update,-Added soft lock for wheels that still didn´t have it (WIP).-Disabled Old Default FFB profil-FFB profiles with lockstops enabled and new exposed values in them.

PHYSICS-Globally reduced slick grip on wet tracks-Revised aero efficiency losses with yaw for various cars-Super V8: Fixed error in steer lock range; Adjusted default ARB and camber settings-Revised F-Classic front and rear wing for more consistent downfroce increments accross proportional changes of wing angles-Reduced bumpiness over grass and gravel to address collision issues while running off-track-Fixed rear brake cooling in various formula cars-Revised restitution values for crashing into walls and barriers-Moved default brake bias slightly to the front for FWD cars-Reduced brake efficiency when cold-Fixed missing 5th gear in Gol / Passat Classic B-F-V10: Fixed error in fast damper range-F-Classic Gen2: Disabled redundant engineboost function-F-Ultimate:Slightly increased carcass load stiffeness-Adjusted Roco Aero balance and default Set-up-Opala: Fixed rear brakes-MCR S2000: Fixed missing rear tyre warmers-Fixed Ultima gearbox RPM tolerance in manual shifts-Fixed F-V10 loud Traction control sound-Fixed V-10 AI bouncing-Fixed Opala 1986 redundant rear left damper setting

AI-AI performance multipliers for practice and qualifying sessions are now customized per car and proportional to their race performance-Improved AI skill when driving off the racing line and reduced range for factoring cars up ahead (improves their pace on initial laps and reduces hesitation while being passed)-Further boost to AI awareness when behind human players-Callibrated peak AI corner grip and grip multipliers resulting in better speed mid corner through slow / mid speed corners, more realistic speeds through fast corners-Improved AI skill when off the racing line (resulting in less 1st corner slowdowns and better pace over 1st lap)-Callibrated AI throttle application for all cars to better correspond with human ability-Reduced AI boost under braking during an overtake;-Reduced minimum straight lentgh for KERS / boost application-Improved AI ability through water puddles (less lifting off throttle)-Slightly bumped up AI speed under yellow and blue flags-Revised AI paths for Londrina (both layouts)

TRACKS-Updated TV cameras for Donington and Kansai-Kyalami: Updated curb textures-Jerez: Snap revised road noise; updated walls and barriers to latest standards; Add missing garage door collision; fixed garage door mapping/alignment-Montreal: Fixed bug causing cars to visually appear to float over track surface

VEHICLES-Added cockpit windscreen reflections to Super V8, Ultima GTR Race, Ultima GTR Road, Touring Car Classics-Adjusted visual brake glow ranges-Fixed F-Classic G3M3 RPM bar-Adjusted various Fusca textures-F_Ultimate 2019: Added rain light-F-Vee: Added rain light-MCR S2000 new liveries / updates / redesign Nr10 Nr13 Nr19 Nr20 Nr21 Nr23 Nr24 Nr14-F-Trainer: new community skins Nr21 Nr22 Nr23 Nr24-MRX P3 revised liveries

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