• 09.02.2016 19:49

rFactor 2: Build 1052 soll Zufriedenheitsfaktor steigern

Mit der neuesten Version seiner PC-Rennsimulation rFactor 2 möchte Image Space Inc. das Versprechen einlösen auf die Wünsche der Langzeitsimracer einzugehen

(MST/Speedmaniacs.de) - Das amerikanische Entwicklerteam von Image Space Inc. liefert für rFactor 2 jetzt mit dem Build 1052 die erste neue Version im Jahr 2016 ab und setzt damit nach eigenen Angaben den Wunsch vieler Simracer nach bestimmten Optimierungen in die Tat um.

Titel-Bild zur News: rFactor 2

Für rF2 ist ein neues Build veröffentlicht worden Zoom

Die Liste der Features fällt daher ebenso lang aus wie die der Fehlerbehebungen die mit der aktuellen Version einhergehen. Zu den Neuerungen gehört unter anderem die Option eine Reparatur abzubrechen oder auch die Verwendung der aktuellsten Version eines Fahrzeugs und die Unterstützung von sekundären Controllern die für Personen mit Handicap wichtig sind.

Die Aktualisierung der Steam-Version erfolgt bei bestehender Internetverbindung automatisch. Für alle anderen stehen manuell zu installierende Downloaddateien bereit, darunter das 331 MB große Lite-Installer Build 1052 als Basisversion, der 891 MB GB große rFactor 2-Demo-Installer mit dem Silverstone Circuit, der Corvette C6.R und dem Formula Renault 3.5-Monoposto zum Anspielen und die SDK/Mod-Dev-Version.

rFactor 2 - Build 1052-Changelog:
Build Notes:
FEATURES:
-Water temperature now starts at the same value as oil temperature.
-Added a few more details to lap records in CCH file.
-Added the ability to use alternate controls for throttle, brake, and steering (they are at the bottom of the list of driving controls in the UI). Note that the alternate controls do NOT support ramping which is normally useful for driving with keyboards or buttons, so it preferable to select only analog devices for the alternate controls.
-Added ability to cancel damage repair during a pitstop.
-Added the ability to paste clipboard text into text boxes.
-Added ability to open hyperlinks with a click that show up in the multiplayer chatbox.
-Doubled useable dictionary length to 512 to prevent cutting off of some Italian tuning descriptions.
-Qualifying on by default for new playerfiles.
-Replaced ?_' characters with spaces in opponent filter list display.
-Race Event rfm icon can now be a TGA, JPG, or PNG as well as the still supported DDS
-Safety-Car with lights (thanks to traveller)

FIXES:
-Fixed problem where a broken engine would become fixed and indestructible after rejoining.
-Backup plan for the problem where pit arrow sometimes isn't available after driver swaps: borrow the grid arrow instead.
-Fixed (removed) extra useless multihead onboard cameras.
-Only allow admins to issue /pitby* commands.
-Fixed wrong gdb data getting loaded for tracks that have multiple versions installed.
-Now ignoring duplicate veh files when building vehicle manager list. Only latest version of vehicle will be included.
-Tightened up text input boxes to prevent drawing outside of box.
-Fixed virtual vehicle loading with random car if base vehicle not found.
-Weather and wet saturation speed fine-tuned.
-Non-steam players now showing in Steam Matchmaker.
-Timeouts/Errors sending passwords to server fixed.
-LOD issue when switching trackside cams fixed.

MODDING/PUBLIC DEV:
-Mod mode show pitlanes & special waypoints now work correctly with multiple pit lanes.
-Enabled Ctrl-D physics tool in public Mod Mode build.
-Command line option added for Mod Manager: -b[DatFile] [index ...] = build mod/cmp at specified indices from DatFile. Use -help if needed.

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