• 24.07.2015 17:29

Wreckfest: Hotfix-Updates sorgen für Schadensbegrenzung

Bugbear Entertainment bringt die Steam Early Access-Version von Wreckfest das ursprünglich unter dem Namen Next Car Game vorgestellt wurde auf Vordermann

(MST/Speedmaniacs.de) - Mit der Bereitstellung einer ziemlich fehlerhaften neuen Version von Wreckfest Ende Juni hat Bugbear Entertainment bei den Unterstützern der via Schwarmfinanzierung und durch Eigenmittel realisierten Entwicklungsphase zunächst seinen guten Ruf ramponiert. Verantwortlich für die berechtigte Kritik und Enttäuschung der Fans des Action-Rennspiels ist auf der einen Seite die mehrmonatige Wartezeit auf ein neues Build der Steam Early Access-Version und auf der anderen Seite die Probleme die es damit nach der Veröffentlichung gegeben hat.

Titel-Bild zur News: Wreckfest

Wird so langsam wieder spielbarer: Die Steam Early Access-Version von Wreckfest Zoom

Seitdem arbeiten die Entwickler aus Finnland kontinuierlich daran die Fehler abzustellen und betreiben mit in kurzen Abständen ausgerollten Hotfix-Updates Schadensbegrenzung. Mit den jüngsten Aktualisierungen soll die Performance des Spiels nun "auf den meisten Systemen wieder stabil" sein und auch die visuelle Darstellung von Schäden wurde hochgeschraubt, während für die Probleme mit der 64-bit-Version zunächst eine provisorische Lösung gefunden wurde. An welchen Bereichen gearbeitet wurde verraten die offiziellen Änderungsprotokolle die der Vollständigkeit halber direkt nachstehend eingesehen werden können.

Wreckfest - Hotfix 15.07.2015-Changelog:
-Reduced micro-stuttering when no V-Sync is being used.
-Improved performance and framerate stability on most systems.
-Fixed non-working gameplay damage on the dedicated server.
-Server no longer crashes when the event ends while a client is in the pause menu.
-Visual damage is now more intense and panels get detached easier.
-AI now resets when its stuck on its side for prolonged periods.
-Improved vehicle materials.
-Tweaked camera shake.

Wreckfest - Hotfix 10.07.2015-Changelog:
-Improved visual damage precision and increased deform strength.
-Implemented multi-core physics optimizations and other performance improvements.
-Implemented a temporary x64 build workaround for certain GPUs.
-Re-enabled automatic controller detection.
-Fixed positive wheel steering sensitivity curve.
-NOTE! Positive steering sensitivity values now have a higher effect.
-Improved brakes and increased handbrake torque (again).
-Last Man Standing now ends if second to last car is eliminated by contact timer.
-Fixed replay mode's glitched 4x fast-forward.
-Implemented various spectator HUD fixes.
-Tentative fix for multiple copies of a player joining a lobby after a crash.
-Enabled wheel release for vehicle damage.
-Added dedicated limited slip differentials for each vehicle.
-Improved suspension setups of all vehicles.
-Tweaked gamepad controller slightly.
-Improved vehicle cameras.
-Fixed contact audio with various objects.
-Added new paint jobs for Euro Coupe 2 and American Muscle 3.
-Fixed missing surface collisions on Tarmac 1.
-Improved collision of sand mining equipment found on Sandpit 2.
-Vehicle props on Sandpit 1 no longer cause massive damage and move around.
-Improved default reference weather.

Wreckfest - Hotfix 07.07.2015-Changelog:
-Fixed DirectInput controller input mapping (please reconfigure your controllers).
-Temporarily disabled Alt-Tabbing on DX11 on prevent the game from dying.
-Improved multiplayer performance.
-Improved performance of dynamic objects.
-Reduced dedicated server CPU load on empty servers.
-Fixed lobby displaying wrong car class and performance index for some cars.
-Fixed loud player engine sounds in replay/spectate when not targeting or near player car.
-Fixed car body and wheels disappearing after being damaged while the player is in bumper cam.