Autos 2011 - Technische Diskussionen

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morle23
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Beitrag von morle23 » Di Nov 15, 2011 8:08 pm

ja so könne sie auf das gramm genau messen um den FIA tests stand zu halten. hatte mclaren doch bei den winter tests auch .

ich bin schon gespannt wie es in brasilien flattert erst bei ferrari jetzt bei red bull und da denn wohl von fast allen dazu kommen ja noch die bodenwellen.

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danseys
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Beitrag von danseys » Mi Nov 16, 2011 12:05 am

Flatterflügel-Test bei RB im Rahmen der YoungDrivers in AbuDhabi... Bild

chief500
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Beitrag von chief500 » Do Nov 24, 2011 4:28 pm

Da hat sich der Hr. Newey mal wieder was wirklich geniales einfallen lassen

Klick!

HAGA
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Beitrag von HAGA » Do Nov 24, 2011 5:23 pm

</font><blockquote><font size="1" face="Arial,sans-seriv">Zitat:</font><hr /><font size="2" face="Arial,sans-seriv">Original erstellt von chief500:
<strong> Da hat sich der Hr. Newey mal wieder was wirklich geniales einfallen lassen

Klick! </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Arial,sans-seriv">Eigentlich ist das ein bekanntes problem, schon beim Kart, dass abkühlen der Reifen.
Die Felgen auf meinem alten Kart, werden nicht mehr verwendet weil sie zu schnell auskühlen, wenn nicht voll gefahren wird.
Die Dinger dann anzuheizen, find ich ist, Rennsport auf höchstem Niveau Bild

The Stig :D
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Beitrag von The Stig :D » Mi Jan 11, 2012 6:57 pm

Höhenverstellung vs Fronflügel-Duct

Beides nur Geschreibsel, oder sind Lotus & Mercedes 2012 die Top Teams? Bild

klick

flyer 07
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Beitrag von flyer 07 » Fr Jan 13, 2012 6:50 pm

das was renault....sorry, lotus da entwickeln soll, ist alles andere als neu. das system ist unter dem namen "anti-dive" bekannt.
ich behaupte immer noch, dass red bull mindestens 2011 damit gefahren ist, wahrscheinlich schon länger. denn das gehörte zu ihrem konzept, wie sie den steil angestellten unterboden nutzten.
diverse videos die hier schon verlinkt wurden zeigten, dass nicht bloss der flügel hochfederte beim bremsen, sondern die ganze front sofort aufstieg.
dass das der bremsstabilität dienen soll ist der vorwand, um den horizontalsplitter vom boden fernzuhalten. dadurch bleibt der abtrieb konstant, vor allem an der mittelstufe. das ist natürlich auch gut für die bremsbalance, klar Bild

aber es kann genausogut als "bewegliches aerodynamisches hilfsmittel" eingestuft werden.
das wird wohl wieder ein politikum Bild

apropos : von toyota las ich mal offiziell, dass sie in ihren letzten beiden jahren mit solchen systemen fuhren. spekulation : vielleicht knackten genau diese damals die aufhängungen in montreal 07 *.
das googeln dazu überlass ich anderen Bild

btw. im motorradsport tauchten mechanische anti-dives schon in den 80ern auf.

es wird zeit, dass neuigkeiten durchkommen. bin neugierig Bild

flyer

* falsche sreckenangabe editiert Bild

<small>[ 14.01.2012, 17:00: Beitrag editiert von: flyer 07 ]</small>

MaSTEr1
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Beitrag von MaSTEr1 » Fr Jan 13, 2012 8:16 pm

</font><blockquote><font size="1" face="Arial,sans-seriv">Zitat:</font><hr /><font size="2" face="Arial,sans-seriv">Original erstellt von flyer 07:
<strong>

apropos : von toyota las ich mal offiziell, dass sie in ihren letzten beiden jahren mit solchen systemen fuhren. spekulation : vielleicht knackten genau diese damals die aufhängungen in spa.
das googeln dazu überlass ich anderen Bild


flyer </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Arial,sans-seriv">Hab's echt mal gegoogelt und nix zu Aufhängungsbrüchen in Spa gefunden...hast mal nen Jahr...also 08 oder 09?

1502
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Beitrag von 1502 » Fr Jan 13, 2012 8:55 pm

Ich erinnere mich an Aufhängungsbrüche in Montreal 2007, zu Spa fällt mir jetzt auch nichts ein.

morle23
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Beitrag von morle23 » Fr Jan 13, 2012 10:41 pm

oder glock am hockenheimring glaub ich auch Bild

flyer 07
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Beitrag von flyer 07 » Sa Jan 14, 2012 4:56 pm

</font><blockquote><font size="1" face="Arial,sans-seriv">Zitat:</font><hr /><font size="2" face="Arial,sans-seriv">Original erstellt von 1502:
<strong> Ich erinnere mich an Aufhängungsbrüche in Montreal 2007, zu Spa fällt mir jetzt auch nichts ein. </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Arial,sans-seriv">natürlich hast recht, montreal ! sorry Bild

keine ahnung wie ich auf spa kam, dabei hatte ich sogar bilder der strecke im kopf, als ich das schrieb Bild

flyer

blacksheep
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Beitrag von blacksheep » Sa Jan 14, 2012 5:21 pm

Ferrari, as widely reported in the various sites has failed both the first and the second attempt, but the side crash tests finally succeeded a few days ago as the BBC announced today. This year, the crash test, unlike the other seasons of the crash tests are even more important because without them the teams can not start testing the new car. This failure means that in the bellies of the Ferrari will be very extreme and that is why I struggle to pass the strict tests imposed by the FIA. (?)

The new F2012 as the experts call it will have these features:

Pull rod suspension at the rear. This suspension will allow a better use of Pirelli tires and allow experts led by Pat Fry to design a very narrow rear that will make the diffuser and rear wing work in the best possible way.

New engine cooling system and internal components that will allow super innovative technical design and a car with very tight packaging.

A room in the exhaust system that stores hot air that may be used to deploy on the rear wing during braking. This solution will create more downforce at a delicate stage such as braking.

Lower seating position for the driver.
Longer wheelbase than the 150° Italia

Smaller fuel tank because the fuel consumption will be lower than last year since the ban of the exhaust blown diffuser.

Different location of the KERS batteries to look for a better balance of the car. Last year, the batteries were set in a space under the fuel tank. Maybe this year it will be placed above or below the gearbox as done by Red Bull in 2011.

the chassis will be built with a special processing of composite materials to try to make it as light as possible.

The Floor- an innovative diffuser who will pour hot air on the bottom of the car. What is a lung additional releases warm air in the bottom of the car in release of the accelerator to maximize downforce at a critical stage as the cut off? (?) Items in this area confirm that there is a hole regulatory Ferrari, McLaren and Red Bull are trying to exploit to retrieve the downforece lost with the ban of the exhaust blown diffuser. This floor- the diffuser will be changed again at the Spanish GP as Rory Byrne and his staff have designed and tested in the CFD, a floor that will allow a truly innovative 8 points of downforce. The floor went into production these days and has a very peculiar construction, which will involve a much longer implementation period than a normal floor. After its implementation it will be tested in the wind tunnel and then mounted in the car.

blacksheep
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Beitrag von blacksheep » So Jan 15, 2012 1:07 am

According to joseluisf1 and Truzonef1, Ferrari is developing a new suspension system which will take 3 weeks to get ready. Fry believes the new suspension will solve all the balance issues. Something interesting Could Be seen in the Nose and front wing, which may make the car look ugly.

flyer 07
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Beitrag von flyer 07 » Mo Jan 16, 2012 12:45 am

</font><blockquote><font size="1" face="Arial,sans-seriv">Zitat:</font><hr /><font size="2" face="Arial,sans-seriv"> the chassis will be built with a special processing of composite materials to try to make it as light as possible. </font><hr /></blockquote><font size="2" face="Arial,sans-seriv">der grund für den nicht bestandenen crashtest ?

composit werkstoffe reagieren mitunter extrem auf veränderte härteprozesse. vielleicht war das prepreg "zu mager" (zu wenig harzanteil) oder die matrix wurde aufgrund des temperaturverlaufs spröde.
da kann die faserbelegung fehlerfrei sein, doch es hält nicht die dynamischen lasten. stationäre lasten kann es dagegen sehr wohl halten.


</font><blockquote><font size="1" face="Arial,sans-seriv">Zitat:</font><hr /><font size="2" face="Arial,sans-seriv"> Pull rod suspension at the rear. This suspension will allow a better use of Pirelli tires and allow experts led by Pat Fry to design a very narrow rear that will make the diffuser and rear wing work in the best possible way.
</font><hr /></blockquote><font size="2" face="Arial,sans-seriv">also wie red bull. auch hier spielen neben offensichtlichen aerodynamischen überlegungen sehr wahrscheinlich anti-dive eigenschaften im heck eine rolle (hier verhindert man möglichst das aufsteigen beim bremsen).
ross brawn liess im letzten hondajahr auch hinten eine neue aufhängung konstruieren. er bezeichnete sie als "fingerübung" für die ings. später war sie im WM auto und sorgte mit dafür, dass der doppeldiff richtig arbeitete (bodenabstand!).

immer wird von reifennutzung und balance geschrieben. WIE das zustande kommt sagt kaum je wer. speziell die nickeigenschaften der aufhängungen werden in der regel verschwiegen.

eine folge der tilgeraffäre ??? (bewegliche aerodynamische hilfsmittel)

wenn der bodenabstand konstant ist, ist der abtrieb konstant, sowie auch die aerobalance. das verbessert logischerweise die reifennutzung. das war wohl das primärziel der aktiven aufhängungen und der renault tilger.

</font><blockquote><font size="1" face="Arial,sans-seriv">Zitat:</font><hr /><font size="2" face="Arial,sans-seriv"> The Floor- an innovative diffuser who will pour hot air on the bottom of the car. What is a lung additional releases warm air in the bottom of the car in release of the accelerator to maximize downforce at a critical stage as the cut off? </font><hr /></blockquote><font size="2" face="Arial,sans-seriv">darauf bin ich ja mal gespannt. mäc verbrannte sich ja den hintern mit heissluftübungen Bild

flyer

<small>[ 15.01.2012, 13:04: Beitrag editiert von: flyer 07 ]</small>

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Beitrag von blacksheep » Mo Jan 16, 2012 1:56 pm

so könnte die neue f1 nase aussehen

Nose

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danseys
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Beitrag von danseys » Mo Jan 16, 2012 4:50 pm

Potthässlich! Bild
Interessant ist aber auch die gesamte Silhouette inclusive der Airbox & Motorabdeckung

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HaPe
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Beitrag von HaPe » Di Jan 17, 2012 7:47 am

</font><blockquote><font size="1" face="Arial,sans-seriv">Zitat:</font><hr /><font size="2" face="Arial,sans-seriv">Original erstellt von blacksheep:
<strong> so könnte die neue f1 nase aussehen

Nose </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Arial,sans-seriv">Sie nannten ihn Flipper, Flipper ...

Bild

blacksheep
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Beitrag von blacksheep » Di Jan 17, 2012 5:56 pm

SOURCE http://spontoncristiano.blogspot.com
Ferrari, as widely reported in the various sites has failed both the first and the second attempt but the side crash test p finally succeeded in passing a few days ago as the BBC announced today. This year, the crash test, unlike the other seasons of the crash tests are even more important because without them we can not overcome testing with the car. This failure means that in the bellies of the Ferrari will be very extreme and that is why I struggle to pass the strict tests imposed by the FIA.
Probing of the experts are able to get some important news about how the project will be the Ferrari 663, which will play the 2012 season. Most likely the new F2012 car will be called and will have these features:
pull rod suspension at the rear. This suspension will allow a better exploitation of Pirelli tires and allow experts led by Pat Fry to design a very slender rear that will work in the best possible way the speaker and the rear wing.
engine cooling system and internal components that will allow super innovative technical design a car with very tight bellies
a room in the cargo system that stores hot air that may be issued by discharges during braking towards the rear wing. This solution will have more downforce at a delicate stage such as braking
position of the pilot will be lowered
longer wheelbase than the 150 ° unlucky Italy
smaller fuel tank because the fuel consumption will be lower than last year saw the abolition of the exhaust blown release of accelerator
different location of the KERS batteries to look for a better balance of the car. Last year, the batteries were set in a space under the gas tank. Maybe this year will be placed above or below the gearbox as done by Red Bull last year.
the chassis will be built with a special processing of composite materials to try to make it as light as possible
regulator structure that Maranello's engineers are studying to be installed and tested in December will be the last car in the Barcelona test
Fund - an innovative speaker who will pour hot air on the bottom of the car. What is a lung additional releases warm air in the bottom of the car in release of the accelerator to maximize downforce at a critical stage as the cut off? Items in this area confirm that there is a hole regulatory Ferrari, McLaren and Red Bull are trying to exploit to retrieve the cargo lost with the abolition of the exhaust blown. This fund - the speaker will be changed again at the Spanish GP as Rory Byrne and his staff have designed and tested to the CFD a fund that will allow a truly innovative incremeneto 8 points of downforce. The fund went into production these days and has a very peculiar construction, which will involve a much longer implementation period than a normal background. After its implementation will be tested in the wind tunnel and then mounted in the car.

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Beitrag von blacksheep » Di Jan 17, 2012 5:57 pm

SOURCE http://spontoncristiano.blogspot.com

- Ferrari have now been tested in a wind tunnel designed by the team updates the new directed by Rory Byrne. To be precise it is a bottom coupled to a particular speaker conceptually different from those used so far. Computers at the new changes have resulted in an improvement of 8 points aerodynamic

- Hirohide Hamashima is studying since he was hired by Ferrari F150 of the telemetry data to try to understand the causes of the problems that the car was in the best way to exploit the Pirelli tires especially those with a harder compound. During the first test sessions Hamashima will not be traveling at the circuit but will remain in his workshop in Maranello to analyze all the data sent in real time from the track.

- Circulating on the web design of the front wing + can face the new Ferrari F2012
http://spontoncristiano.blogspot.com

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Beitrag von blacksheep » Mi Jan 18, 2012 12:07 am

source http://spontoncristiano.blogspot.com/
The McLaren MP4-27 which will be presented Feb. 1 in Woking will have a rear wing revolutionary. Nothing could be seen even now in the circus. This wing was designed to work with the best possible discharges in high position and make yoo can effectively use the DRS.

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Beitrag von chief500 » Mi Jan 18, 2012 12:14 am

Hier ein Video wie die veränderte Nase und das Auspuffsystem aussehen könnten. Ist zwar in Italienisch, aber ist trotzdem verständlich.


Video

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Beitrag von HybridF1 » Mi Jan 18, 2012 11:15 am


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Beitrag von blacksheep » Mi Jan 18, 2012 4:05 pm

hab ne mögliche nasenvariante als bild gefunden im f1technical

Klick

<small>[ 18.01.2012, 17:35: Beitrag editiert von: blacksheep ]</small>

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Beitrag von blacksheep » Mi Jan 18, 2012 6:01 pm

Ferrari

From joseluisf1

In the tunnel, the floor gives aerodynamic gain 5 points, background + diffuser = 7 points, background + diffuser + modified parts = 9 points
The new floor + diffuser gives 1 point less than in the CFD, no modified car parts would be 'undriveable'
With all the parts, the car is going very well, increasing downforce improves balance, motor skills and some tires
The problem now is to make all parts, for the first test is impossible, are watching when you put it, the issue is very complicated
Byrne and is working on a development floor which they hope to get 3 points more aerodynamic

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Beitrag von Schumianer » Do Jan 19, 2012 12:06 am

Jup mit Bob Bell (Mr. Schwingungstilger?) wird eine Menge Input bezüglich des RRH bestehen.
Solangsam habe ich ein gutes Gefühl für den W03. Nicht das sich die Kräfteverhältnisse dieses Jahr revolutionieren und Mercedes ist plötzlich stärkste Kraft. Es könnte einige Überraschungen geben.

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Beitrag von HybridF1 » Do Jan 19, 2012 5:15 pm

Scarbs: AMG wohl ohne F-Duct.

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